تلاوت مجلسی آیات 126 تا 164 سوره نساء با صدای محمد محمود طبلاوی
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۳۸۴۳۹
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛سوره نساء چهارمین سوره قرآن کریم است و ۱۷۶ آیه دارد. این سوره از نظر تعداد کلمات و حروف طولانی ترین سوره پس از سوره بقره است.
در فضیلت سوره نساء از پیامبر عظیم الشأن اسلام روایت شده است: «هر کس سوره نساء را قرائت کند، مانند آن است که بر همه مؤمنانی که میراثی بر جای گذاشته اند، صدقه داده است و اجری همانند آزاد کردن بنده به او خواهند داد و از شرک به دور بوده و در مشیّت الهی، از کسانی خواهد بود که خداوند از آنها در گذشته است».
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
تلاوت مجلسی آیات 126-164سوره نساء توسط محمد محمود طبلاوی
دانلود
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ
وَلِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ مُحِيطًا
و آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است از آن خداست و خدا همواره بر هر چيزى احاطه دارد (۱۲۶)
وَيَسْتَفْتُونَكَ فِي النِّسَاءِ قُلِ اللَّهُ يُفْتِيكُمْ فِيهِنَّ وَمَا يُتْلَى عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ فِي يَتَامَى النِّسَاءِ اللَّاتِي لَا تُؤْتُونَهُنَّ مَا كُتِبَ لَهُنَّ وَتَرْغَبُونَ أَنْ تَنْكِحُوهُنَّ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الْوِلْدَانِ وَأَنْ تَقُومُوا لِلْيَتَامَى بِالْقِسْطِ وَمَا تَفْعَلُوا مِنْ خَيْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ بِهِ عَلِيمًا
و درباره آنان راى تو را مى پرسند بگو خدا در باره آنان به شما فتوا مى دهد و [نيز] در باره آنچه در قرآن بر شما تلاوت مى شود در مورد زنان يتيمى كه حق مقرر آنان را به ايشان نمى دهيد و تمايل به ازدواج با آنان داريد و [در باره] كودكان ناتوان و اينكه با يتيمان [چگونه] به داد رفتار كنيد [پاسخگر شماست] و هر كار نيكى انجام دهيد قطعا خدا به آن داناست (۱۲۷)
وَإِنِ امْرَأَةٌ خَافَتْ مِنْ بَعْلِهَا نُشُوزًا أَوْ إِعْرَاضًا فَلَا جُنَاحَ عَلَيْهِمَا أَنْ يُصْلِحَا بَيْنَهُمَا صُلْحًا وَالصُّلْحُ خَيْرٌ وَأُحْضِرَتِ الْأَنْفُسُ الشُّحَّ وَإِنْ تُحْسِنُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا
و اگر زنى از شوهر خويش بيم ناسازگارى يا رويگردانى داشته باشد بر آن دو گناهى نيست كه از راه صلح با يكديگر به آشتى گرايند كه سازش بهتر است و[لى] بخل [و بى گذشت بودن] در نفوس حضور [و غلبه] دارد و اگر نيكى كنيد و پرهيزگارى پيشه نماييد قطعا خدا به آنچه انجام مى دهيد آگاه است (۱۲۸)
وَلَنْ تَسْتَطِيعُوا أَنْ تَعْدِلُوا بَيْنَ النِّسَاءِ وَلَوْ حَرَصْتُمْ فَلَا تَمِيلُوا كُلَّ الْمَيْلِ فَتَذَرُوهَا كَالْمُعَلَّقَةِ وَإِنْ تُصْلِحُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ غَفُورًا رَحِيمًا
و شما هرگز نمى توانيد ميان زنان عدالت كنيد هر چند [بر عدالت] حريص باشيد پس به يك طرف يكسره تمايل نورزيد تا آن [زن ديگر] را سرگشته [=بلا تكليف] رها كنيد و اگر سازش نماييد و پرهيزگارى كنيد يقينا خدا آمرزنده مهربان است (۱۲۹)
وَإِنْ يَتَفَرَّقَا يُغْنِ اللَّهُ كُلًّا مِنْ سَعَتِهِ وَكَانَ اللَّهُ وَاسِعًا حَكِيمًا
و اگر آن دو از يكديگر جدا شوند، خداوند هر يك را از گشايش خود بى نياز گرداند و خدا همواره گشايشگر حكيم است (۱۳۰)
وَلِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَلَقَدْ وَصَّيْنَا الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَإِيَّاكُمْ أَنِ اتَّقُوا اللَّهَ وَإِنْ تَكْفُرُوا فَإِنَّ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَكَانَ اللَّهُ غَنِيًّا حَمِيدًا
و آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است، از آن خداست و ما به كسانى كه پيش از شما به آنان كتاب داده شده و [نيز] به شما سفارش كرديم كه از خدا پروا كنيد و اگر كفر ورزيد [چه باك كه] آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است از آن خداست و خدا بى نياز ستوده[صفات] است (۱۳۱)
وَلِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَكَفَى بِاللَّهِ وَكِيلًا
و آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است از آن خداست و خدا بس كارساز است (۱۳۲)
إِنْ يَشَأْ يُذْهِبْكُمْ أَيُّهَا النَّاسُ وَيَأْتِ بِآخَرِينَ وَكَانَ اللَّهُ عَلَى ذَلِكَ قَدِيرًا
اى مردم اگر [خدا] بخواهد شما را [از ميان] مى برد و ديگران را [پديد ] مى آورد و خدا بر اين [كار] تواناست (۱۳۳)
مَنْ كَانَ يُرِيدُ ثَوَابَ الدُّنْيَا فَعِنْدَ اللَّهِ ثَوَابُ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا بَصِيرًا
هر كس پاداش دنيا بخواهد پاداش دنيا و آخرت نزد خداست و خدا شنواى بيناست (۱۳۴)
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّهِ وَلَوْ عَلَى أَنْفُسِكُمْ أَوِ الْوَالِدَيْنِ وَالْأَقْرَبِينَ إِنْ يَكُنْ غَنِيًّا أَوْ فَقِيرًا فَاللَّهُ أَوْلَى بِهِمَا فَلَا تَتَّبِعُوا الْهَوَى أَنْ تَعْدِلُوا وَإِنْ تَلْوُوا أَوْ تُعْرِضُوا فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا
اى كسانى كه ايمان آورده ايد پيوسته به عدالت قيام كنيد و براى خدا گواهى دهيد، هر چند به زيان خودتان يا [به زيان] پدر و مادر و خويشاوندان [شما] باشد. اگر [يكى از دو طرف دعوا] توانگر يا نيازمند باشد باز خدا به آن دو [از شما] سزاوارتر است پس از پى هوس نرويد كه [درنتيجه از حق] عدول كنيد و اگر به انحراف گراييد يا اعراض نماييد قطعا خدا به آنچه انجام مى دهيد آگاه است (۱۳۵)
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلَى رَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ وَمَنْ يَكْفُرْ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِيدًا
اى كسانى كه ايمان آورده ايد به خدا و پيامبر او و كتابى كه بر پيامبرش فرو فرستاد و كتابهايى كه قبلا نازل كرده بگرويد و هر كس به خدا و فرشتگان او و كتابها و پيامبرانش و روز بازپسين كفر ورزد در حقيقت دچار گمراهى دور و درازى شده است (۱۳۶)
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا ثُمَّ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا ثُمَّ ازْدَادُوا كُفْرًا لَمْ يَكُنِ اللَّهُ لِيَغْفِرَ لَهُمْ وَلَا لِيَهْدِيَهُمْ سَبِيلًا
كسانى كه ايمان آوردند سپس كافر شدند و باز ايمان آوردند سپس كافر شدند آنگاه به كفر خود افزودند قطعا خدا آنان را نخواهد بخشيد و راهى به ايشان نخواهد نمود (۱۳۷)
بَشِّرِ الْمُنَافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا
به منافقان خبر ده كه عذابى دردناك [در پيش] خواهند داشت (۱۳۸)
الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَيَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا
همانان كه غير از مؤمنان كافران را دوستان [خود] مى گيرند آيا سربلندى را نزد آنان مى جويند [اين خيالى خام است] چرا كه عزت همه از آن خداست (۱۳۹)
وَقَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آيَاتِ اللَّهِ يُكْفَرُ بِهَا وَيُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلَا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّى يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ إِنَّكُمْ إِذًا مِثْلُهُمْ إِنَّ اللَّهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِينَ وَالْكَافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعًا
و البته [خدا] در كتاب [قرآن] بر شما نازل كرده كه هر گاه شنيديد آيات خدا مورد انكار و ريشخند قرار مى گيرد با آنان منشينيد تا به سخنى غير از آن درآيند چرا كه در اين صورت شما هم مثل آنان خواهيد بود خداوند منافقان و كافران را همگى در دوزخ گرد خواهد آورد (۱۴۰)
الَّذِينَ يَتَرَبَّصُونَ بِكُمْ فَإِنْ كَانَ لَكُمْ فَتْحٌ مِنَ اللَّهِ قَالُوا أَلَمْ نَكُنْ مَعَكُمْ وَإِنْ كَانَ لِلْكَافِرِينَ نَصِيبٌ قَالُوا أَلَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَيْكُمْ وَنَمْنَعْكُمْ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ فَاللَّهُ يَحْكُمُ بَيْنَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا
همانان كه مترصد شمايند پس اگر از جانب خدا به شما فتحى برسد مى گويند مگر ما با شما نبوديم و اگر براى كافران نصيبى باشد مى گويند مگر ما بر شما تسلط نداشتيم و شما را از [ورود در جمع] مؤمنان باز نمى داشتيم پس خداوند روز قيامت ميان شما داورى مى كند و خداوند هرگز بر [زيان] مؤمنان براى كافران راه [تسلطى] قرار نداده است (۱۴۱)
إِنَّ الْمُنَافِقِينَ يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَهُوَ خَادِعُهُمْ وَإِذَا قَامُوا إِلَى الصَّلَاةِ قَامُوا كُسَالَى يُرَاءُونَ النَّاسَ وَلَا يَذْكُرُونَ اللَّهَ إِلَّا قَلِيلًا
منافقان با خدا نيرنگ مى كنند و حال آنكه او با آنان نيرنگ خواهد كرد و چون به نماز ايستند با كسالت برخيزند با مردم ريا مى كنند و خدا را جز اندكى ياد نمى كنند (۱۴۲)
مُذَبْذَبِينَ بَيْنَ ذَلِكَ لَا إِلَى هَؤُلَاءِ وَلَا إِلَى هَؤُلَاءِ وَمَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ سَبِيلًا
ميان آن [دو گروه] دو دلند نه با اينانند و نه با آنان و هر كه را خدا گمراه كند هرگز راهى براى [نجات] او نخواهى يافت (۱۴۳)
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَتُرِيدُونَ أَنْ تَجْعَلُوا لِلَّهِ عَلَيْكُمْ سُلْطَانًا مُبِينًا
اى كسانى كه ايمان آورده ايد به جاى مؤمنان كافران را به دوستى خود مگيريد آيا مى خواهيد عليه خود حجتى روشن براى خدا قرار دهيد (۱۴۴)
إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصِيرًا
آرى منافقان در فروترين درجات دوزخند و هرگز براى آنان ياورى نخواهى يافت (۱۴۵)
إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَاعْتَصَمُوا بِاللَّهِ وَأَخْلَصُوا دِينَهُمْ لِلَّهِ فَأُولَئِكَ مَعَ الْمُؤْمِنِينَ وَسَوْفَ يُؤْتِ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ أَجْرًا عَظِيمًا
مگر كسانى كه توبه كردند و [عمل خود را] اصلاح نمودند و به خدا تمسك جستند و دين خود را براى خدا خالص گردانيدند كه [در نتيجه] آنان با مؤمنان خواهند بود و به زودى خدا مؤمنان را پاداشى بزرگ خواهد بخشيد (۱۴۶)
مَا يَفْعَلُ اللَّهُ بِعَذَابِكُمْ إِنْ شَكَرْتُمْ وَآمَنْتُمْ وَكَانَ اللَّهُ شَاكِرًا عَلِيمًا
اگر سپاس بداريد و ايمان آوريد خدا مى خواهد با عذاب شما چه كند و خدا همواره سپاسپذير [=حق شناس] داناست (۱۴۷)
لَا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا
خداوند بانگ برداشتن به بدزبانى را دوست ندارد مگر [از] كسى كه بر او ستم رفته باشد و خدا شنواى داناست (۱۴۸)
إِنْ تُبْدُوا خَيْرًا أَوْ تُخْفُوهُ أَوْ تَعْفُوا عَنْ سُوءٍ فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ عَفُوًّا قَدِيرًا
اگر خيرى را آشكار كنيد يا پنهانش داريد يا از بديى درگذريد پس خدا درگذرنده تواناست (۱۴۹)
إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَيُرِيدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَرُسُلِهِ وَيَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَيُرِيدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَلِكَ سَبِيلًا
كسانى كه به خدا و پيامبرانش كفر مى ورزند و مى خواهند ميان خدا و پيامبران او جدايى اندازند و مى گويند ما به بعضى ايمان داريم و بعضى را انكار مى كنيم و مى خواهند ميان اين [دو] راهى براى خود اختيار كنند (۱۵۰)
أُولَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ حَقًّا وَأَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ عَذَابًا مُهِينًا
آنان در حقيقت كافرند و ما براى كافران عذابى خفت آور آماده كرده ايم (۱۵۱)
وَالَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَلَمْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ أُولَئِكَ سَوْفَ يُؤْتِيهِمْ أُجُورَهُمْ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا
و كسانى كه به خدا و پيامبرانش ايمان آورده و ميان هيچ كدام از آنان فرق نمى گذارند به زودى [خدا] پاداش آنان را عطا مى كند و خدا آمرزنده مهربان است (۱۵۲)
يَسْأَلُكَ أَهْلُ الْكِتَابِ أَنْ تُنَزِّلَ عَلَيْهِمْ كِتَابًا مِنَ السَّمَاءِ فَقَدْ سَأَلُوا مُوسَى أَكْبَرَ مِنْ ذَلِكَ فَقَالُوا أَرِنَا اللَّهَ جَهْرَةً فَأَخَذَتْهُمُ الصَّاعِقَةُ بِظُلْمِهِمْ ثُمَّ اتَّخَذُوا الْعِجْلَ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ فَعَفَوْنَا عَنْ ذَلِكَ وَآتَيْنَا مُوسَى سُلْطَانًا مُبِينًا
اهل كتاب از تو مى خواهند كه كتابى از آسمان [يكباره] بر آنان فرود آورى البته از موسى بزرگتر از اين را خواستند و گفتند خدا را آشكارا به ما بنماى پس به سزاى ظلمشان صاعقه آنان را فرو گرفت سپس بعد از آنكه دلايل آشكار برايشان آمد گوساله را [به پرستش] گرفتند و ما از آن هم درگذشتيم و به موسى برهانى روشن عطا كرديم (۱۵۳)
وَرَفَعْنَا فَوْقَهُمُ الطُّورَ بِمِيثَاقِهِمْ وَقُلْنَا لَهُمُ ادْخُلُوا الْبَابَ سُجَّدًا وَقُلْنَا لَهُمْ لَا تَعْدُوا فِي السَّبْتِ وَأَخَذْنَا مِنْهُمْ مِيثَاقًا غَلِيظًا
و كوه طور را به يادبود پيمان [با] آنان بالاى سرشان افراشته داشتيم و به آنان گفتيم سجده كنان از در درآييد و [نيز] به آنان گفتيم در روز شنبه تجاوز مكنيد و از ايشان پيمانى استوار گرفتيم (۱۵۴)
فَبِمَا نَقْضِهِمْ مِيثَاقَهُمْ وَكُفْرِهِمْ بِآيَاتِ اللَّهِ وَقَتْلِهِمُ الْأَنْبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَقَوْلِهِمْ قُلُوبُنَا غُلْفٌ بَلْ طَبَعَ اللَّهُ عَلَيْهَا بِكُفْرِهِمْ فَلَا يُؤْمِنُونَ إِلَّا قَلِيلًا
پس به [سزاى] پيمانشكنيشان و انكارشان نسبت به آيات خدا و كشتار ناحق آنان [از] انبيا و گفتارشان كه دلهاى ما در غلاف است [لعنتشان كرديم] بلكه خدا به خاطر كفرشان بر دلهايشان مهر زده و در نتيجه جز شمارى اندك [از ايشان] ايمان نمى آورند (۱۵۵)
وَبِكُفْرِهِمْ وَقَوْلِهِمْ عَلَى مَرْيَمَ بُهْتَانًا عَظِيمًا
و [نيز] به سزاى كفرشان و آن تهمت بزرگى كه به مريم زدند (۱۵۶)
وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِيهِ لَفِي شَكٍّ مِنْهُ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ يَقِينًا
و گفته ايشان كه ما مسيح عيسى بن مريم پيامبر خدا را كشتيم و حال آنكه آنان او را نكشتند و مصلوبش نكردند ليكن امر بر آنان مشتبه شد و كسانى كه در باره او اختلاف كردند قطعا در مورد آن دچار شك شده اند و هيچ علمى بدان ندارند جز آنكه از گمان پيروى مى كنند و يقينا او را نكشتند (۱۵۷)
بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَيْهِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا
بلكه خدا او را به سوى خود بالا برد و خدا توانا و حكيم است (۱۵۸)
وَإِنْ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ إِلَّا لَيُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكُونُ عَلَيْهِمْ شَهِيدًا
و از اهل كتاب كسى نيست مگر آنكه پيش از مرگ خود حتما به او ايمان مى آورد و روز قيامت [عيسى نيز] بر آنان شاهد خواهد بود (۱۵۹)
فَبِظُلْمٍ مِنَ الَّذِينَ هَادُوا حَرَّمْنَا عَلَيْهِمْ طَيِّبَاتٍ أُحِلَّتْ لَهُمْ وَبِصَدِّهِمْ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ كَثِيرًا
پس به سزاى ستمى كه از يهوديان سر زد و به سبب آنكه [مردم را] بسيار از راه خدا باز داشتند چيزهاى پاكيزه اى را كه بر آنان حلال شده بود حرام گردانيديم (۱۶۰)
وَأَخْذِهِمُ الرِّبَا وَقَدْ نُهُوا عَنْهُ وَأَكْلِهِمْ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَأَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ مِنْهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا
و [به سبب] رباگرفتنشان با آنكه از آن نهى شده بودند و به ناروا مال مردم خوردنشان و ما براى كافران آنان عذابى دردناك آماده كرده ايم (۱۶۱)
لَكِنِ الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ مِنْهُمْ وَالْمُؤْمِنُونَ يُؤْمِنُونَ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ وَالْمُقِيمِينَ الصَّلَاةَ وَالْمُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَالْمُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ أُولَئِكَ سَنُؤْتِيهِمْ أَجْرًا عَظِيمًا
ليكن راسخان آنان در دانش و مؤمنان به آنچه بر تو نازل شده و به آنچه پيش از تو نازل گرديده ايمان دارند و خوشا بر نمازگزاران و زكات دهندگان و ايمان آورندگان به خدا و روز بازپسين كه به زودى به آنان پاداشى بزرگ خواهيم داد (۱۶۲)
إِنَّا أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ كَمَا أَوْحَيْنَا إِلَى نُوحٍ وَالنَّبِيِّينَ مِنْ بَعْدِهِ وَأَوْحَيْنَا إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ وَالْأَسْبَاطِ وَعِيسَى وَأَيُّوبَ وَيُونُسَ وَهَارُونَ وَسُلَيْمَانَ وَآتَيْنَا دَاوُودَ زَبُورًا
ما همچنانكه به نوح و پيامبران بعد از او وحى كرديم به تو [نيز] وحى كرديم و به ابراهيم و اسماعيل و اسحاق و يعقوب و اسباط و عيسى و ايوب و يونس و هارون و سليمان [نيز] وحى نموديم و به داوود زبور بخشيديم (۱۶۳)
وَرُسُلًا قَدْ قَصَصْنَاهُمْ عَلَيْكَ مِنْ قَبْلُ وَرُسُلًا لَمْ نَقْصُصْهُمْ عَلَيْكَ وَكَلَّمَ اللَّهُ مُوسَى تَكْلِيمًا
و پيامبرانى [را فرستاديم] كه در حقيقت [ماجراى] آنان را قبلا بر تو حكايت نموديم و پيامبرانى [را نيز برانگيخته ايم] كه [سرگذشت] ايشان را بر تو بازگو نكرده ايم و خدا با موسى آشكارا سخن گفت (۱۶۴)
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی
شومیز و تونیک نوعی بلوز زنانه است که در مدلها، اندازهها و در جنسهای مختلف در قیمتهای متنوع تولید میشود. با خرید شومیز مجلسی و اسپرت زنانه میتوانید در دورهمیهای دوستانه و یا جشنهای رسمی استایلی زیبا برای خود بسازید.
ویژگی های شومیز باکیفیتیک شومیز باکیفیت باید دوخت، پارچه، تنخور و جزئیات خوب و باکیفیتی را دارا باشد.
پارچه مناسب برای دوخت شومیزپارچههایی همچون حریر، ریون، ساتن، کتان و مخمل از پارچههای مرغوب و باکیفیتی هستند که برای شومیز مناسب میباشند. هنگام خرید شومیز به این نکته توجه کنید که تراکم بافت پارچه مناسب باشد و شومیز زیاد از حد نازک یا ضخیم نباشد. در اینجا به برخی از محبوبترین پارچههای شومیز و مزایا و معایب هر کدام اشاره میکنیم:
پنبه: این پارچه نرم، خنک و تنفسپذیر است و برای استفاده در تابستان و هوای گرم ایدهآل است. پنبه به راحتی شسته میشود و نگهداری از آن آسان است. با این حال، به راحتی چروک میشود و ممکن است به مرور زمان رنگ خود را از دست بدهد.
ابریشم: این پارچه جزو پارچههای گران است و بسیار لطیف، نرم و براق است و حس تجمل را به شما القا میکند. ابریشم به خوبی رطوبت را جذب میکند و برای استفاده در تمام فصول سال مناسب است. با این حال، ابریشم پارچهای گرانقیمت و ظریف است و به مراقبتهای ویژه نیاز دارد.
کتان:این پارچه خنک، محکم و بادوام است و برای استفاده در تابستان و هوای گرم ایدهآل است. کتان چروک نمیشود و به راحتی شسته میشود. با این حال، کتان ممکن است کمی زبر باشد و برای افراد با پوست حساس مناسب نباشد.
ریون:این پارچه نرم، لطیف و شبیه به ابریشم است. ریون به خوبی رطوبت را جذب میکند و برای استفاده در تمام فصول سال مناسب است. با این حال، ریون به اندازه ابریشم بادوام نیست و ممکن است با شستشو چروک شود.
نایلون:این پارچه بسیار بادوام، ضد آب و خشککن سریع است. نایلون قابلیت تنفسپذیری کمتری نسبت به پارچههای طبیعی دارد و ممکن است در هوای گرم شما را گرم کند.
پلیاستر:این پارچه بادوام و ارزانقیمت است، چروک نمیشود و به راحتی شسته میشود. پلیاستر تنفسپذیری کمتری نسبت به پارچههای طبیعی دارد و ممکن است در هوای گرم شما را گرم کند.
دوخت مناسب شومیزدوخت باکیفیت شومیز شامل موارد زیر میشود:
دقت هنگام دوخت:
تمام دوختها باید دقیق، صاف و یکدست باشند.
هیچگونه نخ شل یا رها در لباس وجود نداشته باشد.
درزها و برشها به طور دقیق و صاف انجام شده باشند.
یقه، آستینها و سایر قسمتهای لباس به طور صحیح و متقارن دوخته شده باشند.
استفاده از نخ و سوزن مناسب هنگام دوخت شومیز:
از نخ و سوزن مناسب با جنس و ضخامت پارچه استفاده شود.
رنگ نخ باید با رنگ پارچه همخوانی داشته باشد.
مدل جدید شومیزانتخاب یک شومیز بستگی به نوع مجلس و محفلی دارد که شما در آن شرکت میکنید. شومیزهای خانگی با شومیزهای مجلسی متفاوت بوده و همین مسئله سبب میگردد تا هر یک از شما بتوانید از میان مدلهای مختلف شومیز، بهترین و مناسبترین آن را انتخاب کنید. علاوه بر آن جنس شومیزها یکی از مهمترین مسائلی است که حتما میبایست آن را تا پیش از خرید شومیز در نظر داشته باشید.
مدلهای جدید شومیز در سال ۱۴۰۳ تنوع و ظرافت زیادی دارند. در اینجا به برخی از ترندهای محبوب اشاره میکنیم:
شومیزهای یقهبلند:این مدل شومیز ظاهری شیک و زنانه دارد و برای موقعیتهای رسمی و غیررسمی مناسب است.
شومیزهای پفی:این مدل شومیز آستینهای پفدار و حجیمی دارد که به شما ظاهری رمانتیک و دخترانه میدهد.
شومیزهای کراپ:این مدل شومیز کوتاه و بالای کمر است و برای ست کردن با شلوار جین یا دامن کوتاه ایدهآل است.
شومیزهای اورسایز: این مدل شومیز گشاد و آزاد است و برای کسانی که به دنبال استایلی راحت و غیررسمی هستند مناسب است.
شومیزهای طرحدار:این مدل شومیزها در طرحها و رنگهای متنوعی موجود هستند و میتوانند به استایل شما جلوه خاصی ببخشند.
چه مدل شومیز برای موقعیت رسمی مناسب است؟برای موقعیت رسمی، انتخاب و خرید شومیز مناسب بسیار مهم است. شومیز شما باید ظاهری شیک، حرفهای و در عین حال مناسب با مد روز داشته باشد. در ادامه چند نکته و مدل برای انتخاب شومیز رسمی ارائه میکنیم:
شومیز کلاسیک:این مدل شومیزها ساده و بدون طرح هستند و هرگز از مد نمیافتند. شومیزهای کلاسیک را میتوانید با انواع شلوار، دامن و کت ست کنید.
شومیز ساتن: در عید سال ۱۴۰۳ شاهد مد شدن شومیزهای ساتن بودیم; از همین رو از این نوع شومیز میتوان در موقعیتهای رسمی و مجلسی استفاده کرد.
شومیز ابریشمی: ابریشم یک پارچه نفیس و لوکس است که برای موقعیتهای رسمی بسیار مناسب است. ابریشم خنک، نرم و لطیف است و به شما حس تجمل را القا میکند.
رنگهای خنثی مانند مشکی، سفید، خاکستری و کرم، انواع طیف آبی، رنگهای تیره مانند سورمهای، خاکستری و بنفش از جمله رنگهای مناسب برای شومیزهای مجلسی هستند.
نکات مهم:
از پوشیدن شومیزهای خیلی کوتاه، خیلی تنگ یا خیلی باز خودداری کنید.
شومیز شما باید تمیز، اتوکشیده و بدون چروک باشد.
از اکسسوریهای مناسب مانند گردنبند، گوشواره و دستبند برای تکمیل استایل خود استفاده کنید.
چه مدل شومیز برای موقعیت های غیررسمی مناسب است؟شومیزهای اورسایز: این مدل شومیزها گشاد و آزاد هستند و برای کسانی که به دنبال استایلی راحت و غیررسمی هستند مناسب است. شومیزهای اورسایز را میتوانید با شلوار جین راسته، لگ یا شلوار بگ ست کنید.
شومیزهای کراپ:این مدل شومیز کوتاه و بالای کمر است و برای ست کردن با شلوار جین یا دامن کوتاه ایدهآل است. شومیزهای کراپ به شما ظاهری جوانان و شاداب میدهند.
شومیزهای طرحدار:این مدل شومیزها در طرحها و رنگهای متنوعی موجود هستند و میتوانند به استایل شما جلوه خاصی ببخشند. شومیزهای طرحدار را میتوانید با سادهترین شلوار یا دامن ست کنید و از استایلی شاد و پرانرژی لذت ببرید.
رنگهای روشن مانند سفید، صورتی، آبی آسمانی، سبز پاستلی و زرد مناسب قرارهای غیررسمی تابستانی هستند همچنین استفاده از رنگهای شاد مانند نارنجی، قرمز، بنفش روشن و سبز مناسب شومیزهای اسپرت است.
نکات مهم خرید شومیز اینترنتیبودجه خود را تعیین کنید: شومیزها در قیمتهای مختلفی موجود هستند، بنابراین قبل از خرید، بودجه خود را تعیین کنید.
به مناسبت مورد نظر فکر کنید: نوع شومیزی که انتخاب میکنید به مناسبت مورد نظر بستگی دارد.
با سایر لباسهایتان ست کنید: شومیز را طوری انتخاب کنید که با سایر لباسهایتان ست شود.
احساس خودتان را در نظر بگیرید: مهمترین چیز این است که در شومیز احساس راحتی و اعتماد به نفس داشته باشید.
از اعتبار فروشگاه، اطمینان حاصل فرمایید. با مراجعه به وبسایتهایی نظیر infinitycolor.co میتوانید بدون نگرانی به خرید انواع لباس زنانه بپردازید.
همچنین قبل از خرید شومیز نکات زیر را مد نظر داشته باشید:
انتخاب مدل:
به فرم اندام خود توجه کنید و مدلی را انتخاب کنید که به شما میآید.
برای موقعیتهای رسمی، شومیزهای یقهبلند، کلاسیک یا راهراه را انتخاب کنید.
برای موقعیتهای غیررسمی، شومیزهای اورشایز، کراپ یا طرحدار را انتخاب کنید.
انتخاب جنس پارچه:
برای فصلهای گرم، از پارچههای خنک و تنفسپذیر مانند پنبه، لینن یا ریون استفاده کنید.
برای فصلهای سرد، از پارچههای گرمتر مانند پشم یا مخمل استفاده کنید.
برای موقعیتهای رسمی، از پارچههای نفیس مانند ابریشم یا ساتن استفاده کنید.
انتخاب رنگ:
برای موقعیتهای رسمی، از رنگهای خنثی مانند سفید، مشکی، خاکستری یا کرم استفاده کنید.
برای موقعیتهای غیررسمی، از رنگهای روشن، شاد یا طرحهای گلگلی استفاده کنید.
سخن نهاییخرید شومیز میتواند تجربهای لذتبخش باشد، به شرطی که نکات لازم را رعایت کنید. در هنگام خرید شومیز، به فرم اندام، موقعیت، سلیقه شخصی و نیاز خود توجه کنید. مدلهای مختلفی از شومیز در بازار موجود است، بنابراین میتوانید به راحتی شومیزی را پیدا کنید که به شما میآید.
از پارچههای باکیفیت و رنگهای زیبا استفاده کنید. شومیز را از فروشگاههای معتبر و برندهای شناختهشده مانند دیجی استایل، پادمیرا، اینفینیتی و بانی مد خریداری کنید. قبل از خرید، شومیز را به دقت بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. با رعایت این نکات میتوانید شومیزی را انتخاب کنید که به شما ظاهری زیبا و متناسب بدهد و از پوشیدن آن لذت ببرید.